Shape Tracker - Alakzat követés
Megjelent: Autodesk Lustre 2008
Általában a digitális utómunka során, de különösen a számítógépes fényelés esetében nagyon gyakran kell a mozgóképen látható egy-egy objektumot elkülöníteni a környezetétől. Ez homogén háttér esetében a szín alapú szegmentációval, azaz a kulcsolással oldható meg. Gyakran azonban erre nincs lehetőség és az operátor kénytelen kézzel, képről-képre egy rajzolt alakzatot az objektumra illeszteni. Ez több objektum és több száz filmkocka esetében NAGYON körülményes...
A 3D Tracker fejlesztése során sok olyan algoritmust (feature pontok automatikus detektálása, követése, szűrése stb.) írtam, melyek jó alapot szolgáltattak egy teljesen automatikus objektum követő eszköz létrehozásához. Montreali kollégám Jean-Francois Duchesneau segítségével a Lustre 2008-ban mutattuk be először az újdonságot.
Az eljárás lényege az, hogy párhuzamosan sok pontot (un. pontfelhőt) azonosítunk követünk képről képre, és ezek mozgása alapján kiszámítjuk az objektum mozgását (méretének változását, mozgását és forgását). Mivel akár egyszerre több száz pontot is felhasználunk a számításokhoz, az sem okoz problémát, hogy kiszűrjük az esetleges zavaró tényezőket (pl. objektum részleges kitakarása). Bár még több jelentős problémát meg kell oldanunk a visszajelzések igen pozitívak: Everyone should buy Lustre just for this says Brett. ...
|