Korai próbálkozások
1992 - 1994
Az évente megrendezett Ifabo és Compfair kiállításon láttam először jópofa számítógépes animációkat - főleg építészeti vizualizá ciókat - és szuper Silicon Graphics gépeket. Mivel megszállt a vágy, hogy én is készítsek jó kis 3d grafikákat, megszereztem a 3d Studio 3.0-ás változatát. Ekkor voltam ált. isk. nyolcadikos. Sajnos akkoriban még külön kellett (volna) koprocesszort vásárolni a 386-os proci mellé a 3d Studio R3 futtatáshoz, de persze a koprocesszor-emulátorral is csodálatosan működött. 4 Mb RAM, DOS, SVGA monitor stb.A számítógépem valahogy így nézett ki.
Az első emészthető képemet a PC-X magazin pályázatára készítettem. Ekkor voltam elsős gimnazista (93-94), és már a 3d Studio 4-es változata volt aktuális:
A képen a lakásunk étkezője látható, kb 5 órán át renderelte a gépem. A jobb sarokban látható egy kép rólam, bal oldalon szintén én evezek egy C4-es kenuban.1994 - 1995
Másodikos gimnazista koromban ismerkedtem meg Török Gábor grafikussal, aki sok szakmai segítséget adott a tanulásomhoz. Néhány egyszerűbb próbálkozás ebből az időszakból: Ez a kép egy (nem olyan rossz) animáció utolsó kockája. A felirat egy arany-tócsából alakul ki, akár a terminátor...
Egy műsor (Váltó-infó) 3d logója.
Ekkor voltam kénytelen átképezni magam a 3d Studio MAX 1.0-ra... Nehezen ment. Az egyik első MAX-es képem: (A "Headbangers" a barátaim baseball csapatának a neve)
1995 - 1996
Ezt az időszakot külföldön töltöttem, ahol nem voltam 3d Studio közelében. Megismerkedtem ellenben szá mos külföldi magazinnal mint pl. a kiváló Cinefex magazin.
1996 - 1998
Ismét itthon, ismét MAX: A gitárhoz az erősítőt is lemodelleztem, de nem találom sehol :-(
Ezt a képet úgy 1 óra alatt készítettem el. A célom az volt, hogy valami hangulatot sikerüljön elérni nagyon minimális modellezéssel. Ebben az időben részt vettem néhány Duna TV-s főcím elkészítésében. Egyik nap jött egy figura (Buki) egy Silicon Graphics géppel a hóna alatt és tartott egy bemutatót egy új 3d-s programról. A program neve Maya 1.0 volt... És akkor kezdődött a szerelem...
1998 - 1999
A frissen alakult FrontFilm-be mint tanuló 3d animátor kerültem. Szinte minden nap bejártam és végignyálaztam a Maya tetemes mennyiségű dokumentációját. Mielőtt bármilyen produkcióban részt vettem volna saját szórakozásomra készítettem néhány képet.
Itt megpróbáltam egy realisztikus autólámpát készíteni egy tutorial alapján. Csak a háttér és a rendszám fényképezett textúra.
Csodakocsi. Egy gömbből indult és ez lett a vége.
Procedurális textúrákkal kísérleteztem.
A NURBS modellezés gyötrelmei. Néhány képet készítettem magamról és azok alapján hoztam létre a patch-eket.
Egy főcím egy eleme.
Az első "reklámmunka". Egy igazi ukrán étolaj. Teszt render.
Az első teszt amit egy tükörgömbbel készítettem. (Az a két bigyó középen nem igazi, a többi fotó) |