Korai próbálkozások

 

 

1992 - 1994

 

Az évente megrendezett Ifabo és Compfair kiállításon láttam először jópofa számítógépes animációkat - főleg építészeti vizualizációkat - és szuper Silicon Graphics gépeket. Mivel megszállt a vágy, hogy én is készítsek jó kis 3d grafikákat, megszereztem a 3d Studio 3.0-ás változatát. Ekkor voltam ált. isk. nyolcadikos. Sajnos akkoriban még külön kellett (volna) koprocesszort vásárolni a 386-os proci mellé a 3d Studio R3 futtatáshoz, de persze a koprocesszor-emulátorral is csodálatosan működött. 4 Mb RAM, DOS, SVGA monitor stb.

A számítógépem valahogy így nézett ki.

 

Az első emészthető képemet a PC-X magazin pályázatára készítettem. Ekkor voltam elsős gimnazista (93-94), és már a 3d Studio 4-es változata volt aktuális:

 

 

A képen a lakásunk étkezője látható, kb 5 órán át renderelte a gépem. A jobb sarokban látható egy kép rólam, bal oldalon szintén én evezek egy C4-es kenuban.

1994 - 1995

 

Másodikos gimnazista koromban ismerkedtem meg Török Gábor grafikussal, aki sok szakmai segítséget adott a tanulásomhoz.

Néhány egyszerűbb próbálkozás ebből az időszakból:

Ez a kép egy (nem olyan rossz) animáció utolsó kockája. A felirat egy arany-tócsából alakul ki, akár a terminátor...

 

Egy műsor (Váltó-infó) 3d logója.

 

Ekkor voltam kénytelen átképezni magam a 3d Studio MAX 1.0-ra... Nehezen ment. Az egyik első MAX-es képem:

(A "Headbangers" a barátaim baseball csapatának a neve)

 

1995 - 1996

 

Ezt az időszakot külföldön töltöttem, ahol nem voltam 3d Studio közelében. Megismerkedtem ellenben számos külföldi magazinnal mint pl. a kiváló Cinefex magazin.

 

1996 - 1998

 

Ismét itthon, ismét MAX:

A gitárhoz az erősítőt is lemodelleztem, de nem találom sehol :-(

 

Ezt a képet úgy 1 óra alatt készítettem el. A célom az volt, hogy valami hangulatot sikerüljön elérni nagyon minimális modellezéssel.

Ebben az időben részt vettem néhány Duna TV-s főcím elkészítésében. Egyik nap jött egy figura (Buki) egy Silicon Graphics géppel a hóna alatt és tartott egy bemutatót egy új 3d-s programról. A program neve Maya 1.0 volt... És akkor kezdődött a szerelem...

 

1998 - 1999

 

A frissen alakult FrontFilm-be mint tanuló 3d animátor kerültem. Szinte minden nap bejártam és végignyálaztam a Maya tetemes mennyiségű dokumentációját. Mielőtt bármilyen produkcióban részt vettem volna saját szórakozásomra készítettem néhány képet.

 

Itt megpróbáltam egy realisztikus autólámpát készíteni egy tutorial alapján. Csak a háttér és a rendszám fényképezett textúra.

 

Csodakocsi. Egy gömbből indult és ez lett a vége.

 

Procedurális textúrákkal kísérleteztem.

 

A NURBS modellezés gyötrelmei. Néhány képet készítettem magamról és azok alapján hoztam létre a patch-eket.

 

Egy főcím egy eleme.

 

Az első "reklámmunka". Egy igazi ukrán étolaj. Teszt render.

 

Az első teszt amit egy tükörgömbbel készítettem. (Az a két bigyó középen nem igazi, a többi fotó)

 

 

VISSZA