Automatikus Stabilizáció

 

Megjelent: Autodesk Flame 2009

 

Hagyományos celluloid szalagra rögzített filmek esetében, szinte mindig van apró elmozdulás az egymást követő képkockák között. A kamerák mechanikája gyakran képtelen - a másodperc töredéke alatt - tökéletes pontossággal pozícionálni a képkockát, így szükség lehet az utólagos stabilizációra. Ennél látványosabb eset a kézi kamerákkal rögzített felvétel, ahol a kameraman mozgásától függen apró remegés vagy látványos rázkódás zavarja a nézőt. Ezekben az esetekben is szükség lehet a képek tökéletes "rögzítésére" vagy a mozgás megtartásával a zavaró, magas frekvenciás rázkódás kiszürésére.

flame automatikus stabilizáció
A stabilizáció klasszikus esete, ahol a mozgást "kisimítjuk" az apró rázkódások kompenzálásával. Video.

A Flame 2009-ben bemutatott automatikus stabilizációs eszköz (autostab node) pontosan ezt a célt szolgálja. Az algoritmus a képek elemzésével kiszámítja a kamera eredeti mozgását, majd a kívánt mozgás meghatározásával - mely lehet a kép tökéletes rögzítése, vagy az eredeti mozgás simított változata - stabilizálja a filmet. Az operátornak csupán annyi dolga van, hogy be/ki kapcsolja a módosítandó paraméter típusokat (mozgás, forgás, méret változás), és korlátozhatja a kép analizálandó részét (region of interest). A gyakorlatban ez így néz ki: video, klikk az "auto stabilizer"-re

flame automatikus perspektív stabilizáció
Perspektív stabilizáció, ahol egy sík felület 3D mozgását is kompenzáljuk. Video.

Hagyományos stabilizációt túl a felhasználónak lehetősége van a perspektív korrekcióra is. Ez azt jelenti, hogy egy adott, közel sík alakú tárgy 3D mozgását követjük le, majd ezt kompenzáljuk. Így akár egy 3D-ban mozgó felületet stabilizálhatunk. Ennek az egyik jelentős gyakorlati haszna - azon túl, hogy látványos effekteket tudunk létrehozni (lásd video)- az, hogy feliratokat, vagy tetszőleges grafikát is rá tudunk illeszteni a mozgó síkokra.

 

 

VISSZA